2012. június 10.

Bodzaszezon!

Már lassan vége a bodza virágzásának, nálam most készült el az első limonádé!
Van a kertemben egy hatalmasra nőtt bodzabokor.
Szándékosan telepítettem be egy pár éve, hogy ne kelljen messzire menni szüretelni :-)!

Virágjából limonádét és szörpöt szoktam készíteni, majd később jön a bogyó feldolgozás.
Kész az idei első bodzalimonádé, viszont a hagyományos gyerek változatot most egy kicsit "divatossá" és felnőttessé tettem! ;-)

Nagyon népszerűek manapság az ízesített sörök, az ún. radlerek.
Sajnos mint a legtöbb nagyüzemben készült termék, ezek sem valódi gyümölcsökből készülnek, hanem aromákból.

Én magam nem vagyok nagy sör rajongó, inkább az édeskésebb, alacsonyabb alkohol tartalmú - búza, kukorica - söröket kedvelem. 
Ez a radler történet tetszene, ha nem műanyagból készülne.
Ez volt hát a motiváció, hogy egy kicsit másféle "limonádé" is készüljön az idén.

Bodzalimonádé felnőttesen ;-)



Elkészítem a szokásos módon a Mentás bodzalimonádét, és a kiskorúaknak félreteszem a felét...

Hozzávalók (3 literhez):

6 fej bodzavirág
5 db citrom (lehetőség szerint kezeletlen héjú)
3-4 ág menta
cukor ízlés szerint
víz

Elkészítése:

Leöblítem a bodza virágokat és a mentát, lecsöpögtetem. 3 db citromot nagyon vékony karikákra szeletelek.
Egy 5 literes befőttes üvegbe rakom a citromkarikákat, rászórom a cukrot, majd jön a menta és a bodzavirágok.
A másik két citrom levét kifacsarom és elkeverem kb. 3 liter vízzel, majd az egészet beöntöm az üvegbe.
Ha nem lett tele az üveg, még vizet töltök rá.
Megkeverem és lefedve hűvösebb helyre állítom. Naponta kétszer átkeverem.
4-5 nap után leszűröm és hűtőbe teszem.
A kiskorúaké elkészült.
Aki a nagykorú változatot szeretné, az fogyasztás előtt a poharát félig töltse sörrel, majd öntse fel mentás bodzalimonádéval :-)! Meg is lehet keverni egy kicsit!
Nagyon finom!




Bodza a kertben

Néhány héttel korábban - a hangyákról írt bejegyzésemben - említettem, hogy frissen vágott bodza ágakkal terítem be a hangyák által "megtámadott" birsalma fám alatt a talajt.
MŰKÖDIK! Elköltöztek :-))))))! Úgy látszik nem csípik az erős bodzaszagot...



Nincsenek megjegyzések: